Barwa produktu to jedno z pierwszych kryteriów wyboru konsumenta. Za pomocą koloru można budować preferencje i trendy konsumenckie, dodatek barwnika pozwala maskować skutki uboczne procesu produkcyjnego i standaryzować jakość poprzez powtarzalność koloru. Kolor pozwala odróżnić produkt od wyrobów konkurencyjnych.
W żywności używane są 3 grupy substancji barwiących:
- syntetyczne otrzymywane w drodze syntezy chemicznej (deklaracja z nr E)
- naturalne otrzymywane w drodze selektywnej ekstrakcji z materiału pochodzenia naturalnego (deklaracja z nr E)
- żywność barwiąca, czyli składniki pochodzenia naturalnego otrzymane z owoców, warzyw i innych części jadalnych roślin i uzyskanych przy użyciu metod fizycznych i wody, bez selektywnej ekstrakcji czy dodatków chemicznych (deklaracja bez nr E)
Trzecia z tych grup, czyli żywność barwiąca, zyskuje w ostatnich latach większe zainteresowanie producentów żywności i konsumentów. Wynika to oczywiście z trendu czyszczenia etykiety (tzw. clean label) oraz używania produktów naturalnych i mało przetworzonych. Badania konsumenckie wyraźnie wskazują ostatnio na coraz bardziej negatywne nastawienie konsumentów do żywności zawierającej sztuczne dodatki.
Żywność barwiąca w Europie jest traktowana jak pełnowartościowy składnik żywności, a nie dodatek. Nawet jeśli jest używana do barwienia to jest oznaczona na etykiecie jako składnik np. koncentrat soku czarnej marchwi. W Stanach Zjednoczonych interpretacja jest inna. Każda substancja służąca do barwienia jest traktowana tak samo. Można oczywiście stosować żywność barwiącą i deklarować np. koncentrat soku czarnej marchwi, należy wtedy jednak dopisać cel zastosowania („dla nadania barwy”).
Wychodząc naprzeciw najnowszym trendom konsumenckim nasz dostawca (Diana Food) opracował portfolio żywności barwiącej w standardzie BIO. Trend BIO jest najsilniejszy w krajach Europy zachodniej takich jak Niemcy czy Francja, ale w Polsce również jest obecny. Konsumenci krajów Europy w ciągu ostatnich 4 lat zwiększyli zakupy produktów BIO o około 25-30%. W Polsce certyfikowana żywność BIO jest jeszcze małym segmentem, odpowiadającym za 0,4% rynku spożywczego. Ma on jednak bardzo duże perspektywy wzrostu, bo rośnie szybciej niż rynek konwencjonalny.
Oferowane dziś BIO koncentraty soków warzywnych zostały stworzone dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu w uprawie , selekcji nasion i ścisłej współpracy z farmerami.
Zapewniamy:
– pełną identyfikowalność (full traceability)
– wysoką zawartość pigmentu
– czystą, krótką etykietę (lista składników)
– brak dodatku kwasu cytrynowego
– niski wpływ na smak wyrobu finalnego
W ofercie posiadamy pełną gamę kolorystyczną żywości barwiącej. Nasze koncentraty soków i ekstrakty dostępne są w wersji mokrej i suchej. Po szczegóły odsyłamy do naszych doradców handlowych.